Najihah+Haris+Danisha+Qaireen : The diamonds of my eyes!!!

By: Edrina Abd Rahman

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 14-Sep-2007 17:25 Email | Share | | Bookmark
Anak teruna mama kena asthma lagi

 
 
 
View all 6 photos...


Sian haris.. tak sanggup mama tengok haris menanggung kesakitan. Malam2 setiap sejam sekali haris bangun may be tak selesa kot. Mama amik cuti 2 hari...tak sampai hati nak tinggalkan haris ngan babah jer. Alhamdulillah he's recovering & getting better now. Mama pun dah pegi kejer hari ni.


gambar blur sebab amik guna handphone mama


Thursday, 13-Sep-2007 14:01 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan Al-Mubarak

The Prophet (peace and blessings be upon him) said: Whoever fasts during Ramadan with faith and seeking his reward from Allah will have his past sins forgiven. Whoever prays during the nights in Ramadan with faith and seeking his reward from Allah will have his past sins forgiven. And he who passes Lailat al-Qadr in prayer with faith and seeking his reward from Allah will have his past sins forgiven (Bukhari, Muslim).

Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dr sebelumnya.
Maaf andai ada salah & silap.

Dari kami : Aziz, Edrina, Najihah, Haris & Danisha

Mama dapat sajak kat bawah ni dr satu mailing list. Rasanya mama nak kongsi dengan semua sajak ni..


Quote:
ANDAI INI RAMADHAN YANG TERAKHIR

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA Tuhan yang satu
andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu sholatmu kau kerjakan di awal waktu
sholat yang dikerjakan...sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri
menghadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil 'alamin"
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan
bertarawih...berqiamullail...bertahajjud...
mengadu...merintih...meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong redha Ar-Rahman

Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling berarti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju ridho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia...meminta belas-NYA


andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH DILAKUKAN


Monday, 10-Sep-2007 09:27 Email | Share | | Bookmark
Danisha oh Danisha!!

 
 
 
View all 24 photos...


Esok Danisha genap 4 bulan.. Makin debod & makin cerdik. Dah kenal mama. Kalau nampak mama mesti suka sangat...hentak2 kaki laju2 sambil tersengih2 sebab terlampau happy.. Dah boleh tarik stokin/kasut sendiri.


Baru lepas mandi tu pasal rambut penyek jerk.. tgk tu dia dah dapat tarik tali stokin tu huhuhuhu

p/s: stokin kait danisha tu mama beli kat fp ni --> eiza-fotopage
memang comel


Monday, 10-Sep-2007 06:53 Email | Share | | Bookmark
Testing...testing..haris & mama hihihihihi

 


cam budak2 jerk decoration mama ni..ish hampes tul la ..
sajer mood mama tengah giler2 kakakkaka..

Jgn ketawakan saya yer..saya budak baru belajar


Friday, 7-Sep-2007 13:19 Email | Share | | Bookmark
Today is our 6th Anniversary!!!

 
 




Happy Anniversary to Babah & Mama

Alhamdulillah, tahun ni genaplah usia perkahwinan mama & babah 6 tahun.

To Babah,

Terima kasih diatas kasih sayang, pengorbanan dan segala2nya. Mama sangat bertuah dikurniakan suami yg amat memahami & penyayang seperti babah.. ye lah mama kejer shift okey..(la ni pun mama shift petang, masuk kul 2 petang, balik kul 11 malam) tapi babah maintain jerk jaga anak2..tetap sabar melayan karenah anak2.. buat susu danisha, tukar lampin danisha, penghibur & pelindung anak2. Dulu pun masa mama pegi US 2 minggu, babah sanggup jaga anak2 kat rumah.. TQ Babah sebab sentiasa memahami mama & sentiasa disisi mama dlm apa jua keadaan... babah selalu ingatkan mama "Kita hidup hanya sekali, tak usah lah buat benda2 yg boleh mengakibatkan kemusnahan.. hargai apa yg kita ada". I love u so much!! Mama juga doakan babah success selalu . Semoga kebahagiaan & keharmornian ini berpanjangan ke akhirnya. Insyaallah!!

Petikan dr filem cinta:
"Biar kita susah macamana pun tapi dapat hidup dgn org yg buat kita bahagia walau sehari, daripada hidup dengan orang yg buat kita tak bahagia sepanjang hayat"
-cerita yg mama & babah suka bangat boleh tgk dvd ni berdua2an berulang2 kali..hihihihi

p/s: mama baru belajar guna ps..ok la kot for a beginner kan.. .
kami tak der maid sekarang, tgh tunggu maid baru sampai..insyaallah sebelum akhir bulan ni dapatlah.


[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net